Aktualności

Warsztat Superwizyjny SI Gdańsk
czwartek, 19 lipca 2018

Warsztat Superwizyjny SI w wykładem
„Znaczenie stanów pobudzenia i profilowanej stymulacji słuchowej dla rozwoju kontaktu i komunikacji 
podłoże teoretyczne i strategie terapeutyczne.”


Celem wykładu jest zapoznanie z nowościami w świecie badań i terapii.
Mamy nadzieję, że poruszane tematy będą też okazją
do otwartej dyskusji na temat codziennych dylematów diagnostyczno-terapeutycznych.

 

27-28.10.2018

Organizator www.fizjoterapiadzieci.pl

Zapisy: wypełniony formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie internetowej www.fizjoterapiadzieci.pl , w zakładce: akademia szkolenia, proszę przesłać na adres akademia@olicon.com.pl

Dodatkowe informacje pod numerem telefonu: 58 761 01 00


Cel warsztatów: dyskusje, problem solving, czas na pytania od uczestników, analiza ich przypadków, diagnoz, nagrań, wątpliwości diagnostyczno-terapeutycznych .
Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę, przedyskutować kwestie z zakresu SI, wzmocnić swoje kompetencje, rozwiać wątpliwości, wymienić się doświadczeniem, to warsztat dla Ciebie.

 

Prowadzący:Małgorzata Karga – Certyfikowany Instruktor Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuta                                  

Wykład:
„Znaczenie stanów pobudzenia i profilowanej stymulacji słuchowej dla rozwoju kontaktu i komunikacji – podłoże teoretyczne i strategie terapeutyczne.”

1. Dobowy rytm pobudzenia. Specyfika zmian u osób z wysokim i niskim progiem reaktywności.
2. Możliwości intelektualne zależne od stanu fizjologicznego.
3. Profile Sensoryczne (Sensory Profile wg Dunn) w odniesieniu do stanów pobudzenia i jego dobowych zmian.
4. Reakcje adaptacyjne zależne od stanu fizjologicznego a poziomy reakcji adaptacyjnych wg Ayres SI.
5. Znaczenie nerwów czaszkowych dla Społecznego Systemu Zaangażowania wg Teorii Poliwagalnej Porgesa.
6. Znaczenie słuchania i patrzenia dla regulacji oun.
7. Nadwrażliwość słuchowa u osób z autyzmem.
8. Obronność słuchowa a obronność przestrzenna – podobieństwa i różnice.
9. Znaczenie rodzaju stymulacji słuchowej dla zmniejszenia nadwrażliwości słuchowej u osób z ASD – badania dr Porges z zespołem.
10. Oznaki osłabionego Systemu Zaangażowania Społecznego wg Porgesa.
11. System Zaangażowania Społecznego a przetwarzanie słuchowe.
12. Jedzenie i mowa w świetle teorii Porgesa.
13. Strategie terapeutyczne wspomagające System Zaangażowania Społecznego.
14. Diagnoza i terapia SI a Teoria Poliwagalna Porgesa.

 

Termin: 27 – 28.10.2018

Miejsce: siedziba firmy Olicon Sp. z o.o.; ul. Budowlanych 23, Gdańsk

Adresaci: fizjoterapeuci, pedagodzy, psycholodzy, terapeuci zajęciowi, logopedzi – po II stopniu SI albo po studiach podyplomowych SI

Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych

Cena: 450,00 PLN ( 100,00 zł opłata kwalifikacyjna płatna w ciągu 7 dni od zgłoszenia, W przypadku rezygnacji z kursu opłata kwalifikacyjna nie podlega zwrotowi)

Ilość miejsc : 24

Zapisy: wypełniony formularz zgłoszeniowy znajdujący się na naszej stronie internetowej www.fizjoterapiadzieci.pl , w zakładce: akademia szkolenia, proszę przesłać na adres akademia@olicon.com.pl

Dodatkowe informacje pod numerem telefonu: 58 761 01 00

 

Przygotowanie do warsztatów:

    Mile widziane będzie przypomnienie sobie wiedzy z zakresu nerwów czaszkowych, w szczególności z nerwu błędnego.
    Mile widziane przysłanie do 01.10. 2018 roku swoich „dylematów” dotyczących diagnozy i terapii SI, anonimowych przypadków do analizy, tematów do dyskusji.

Adres: akademia@olicon.com.pl z dopiskiem warsztaty superwizyjne SI